Logo Sophieskolen

Om Sophieskolen

Vi er en nybygget skole fra 2016 beliggende i Campus Guldborgsund området på Merkurs Plads, som rummer STX, HHX, HTX, EUX og SOSU, med gode faciliteter såvel ude som inde.

Sophieskolen rummer elever fra 0.klasse til 9.klasse. Derudover har vi Udviklingscentre fordelt på 0.- 3. årgang, 4. – 6. årgang og 7. – 9. årgang.

I vores meget velfungerende SFO er der tilmeldt ca. 300 børn fra 0-8 klassetrin.

Vi er ca. 670 elever og 90 ansatte. Vi har den ambition, at Sophieskolen er det naturlige valg for alle de børn, der bor i vores område.

Vi er en skole, hvor man trives samtidig med, at man lærer alt det man kan.

Sophieskolen er med i mange forskellige spændende projekter og i forskellige Internationale samarbejder.

Et af de projekter, der bør nævnes er ”Projekt Hjernemad”. Det betyder, at eleverne tilbydes et solidt og sundt morgenmåltid på skolen fra kl. 7.20. Her kan eleverne sidde i rolige omgivelser og indtage deres morgenmad og blive klar til dagens ” arbejde ”.

Dette tilbud har vist sig at være en meget stor succes som rigtig mange elever benytter sig af.

På Sophieskolen har vi Skovkøkkenet - som er et samarbejdsprojekt mellem Guldborgsund Handicap og Sophieskolen - her tilbydes et sundt billigt alternativ til madpakken.

Vi har en meget velfungerende, aktiv og ambitiøs skolebestyrelse, som er optaget af vores værdier: tillid, åbenhed, fællesskab, kreativitet og læring.
Hos os vægtes samarbejdet mellem skole/hjem meget højt.